Základy amerického obchodního práva

432 Kč
Základy amerického obchodního práva
Autor: 
Boháček Martin
ISBN: 
978-80-7201-685-3
Dostupnost: 
vyprodáno
Obvyklá cena: 480 Kč
Sleva: 
10%
Sazba DPH: 
10%
Nakladatel: 
Linde
Vydání: 
1.
Edice: 
Monografie;
Rok vydání: 
2007
Počet stran: 
352
Formát: 
A5

Monografie přehledně vykládá základy amerického obchodního práva – úpravu obchodních společností, civilních mimosmluvních deliktů a smluv. Je zpracována komparativní právní metodou; pro potřeby českého čtenáře srovnává americké právo s právem českým, popř. s právem anglickým (v rámci společného angloamerického typu právní kultury). Nepřináší jen poznatky ryze „právně technické“, ale ukazuje (zejména v úvodní kapitole) i na širší hodnotové prostředí, bez něhož by americké právo nemohlo mít tak silný regulativní význam.
V jednotlivých kapitolách se kniha zaměřuje na úpravu různých typů podnikatelských útvarů v americkém právu, ať již mají či nemají právní subjektivitu (na fyzické osoby, partnership, limited partnership, dále na limited liability company – americkou společnost s ručením omezeným a podrobněji především na corporation – americkou akciovou společnost; stručně na zvláštní typy, jako je joint stock company, business trust aj.), dále na obchodní smlouvy (business contracts) a na obchodní mimosmluvní civilní delikty (business torts), a to podle komplexně zpracovaného precedenčního práva v tzv. Restatements i podle harmonizovaného vzorového Jednotného obchodního zákoníku (Uniform Commercial Code) se zdůrazněním odlišností v některých státech. Z jednotlivých typů smluv je publikace zaměřena na smlouvu kupní. V knize jsou vybrány i významnější precedenty se stručným popisem případu.
Publikace je určena právníkům i ekonomům, podnikatelům i studentům. Přináší poznatky, které mohou být využity v právní praxi i při podnikání s americkými partnery nebo v americkém prostředí. Může však sloužit i jako učební pomůcka pro vysokoškolskou výuku.